Start dato
Slut dato
Vesterbrogade 67
1260 København K
Skab enkelhed i en kompleks verden og hverdag, så du kan engagere omkring dig, og din målgruppe forstår, hvad du mener. Stå distancen i stormvejr, og når organisation og samarbejdspartnere skal med på din forandring.
Det kræver noget særligt at stå på en scene og vinde hele forsamlingens opmærksomhed. Det kræver også noget særligt at svare beredt, konstruktivt og konkret i et kritisk interview uden at lyde som en båndoptager. Det kræver overblik at være konsistent i holdninger og budskaber på tværs af platforme fra telefonopkald til sociale medier.
Vi deler ud af rådgivernes konkrete erfaringer, lader dig komme i journalistens krydsild og byder på øvelser, der bringer dig ud på kanten og tættere på dine medkursister.
Dit udbytte:
Henvender sig til:
Møde dine undervisere:
Helge Toksvig Bjerre er ekspert i politisk kommunikation, kampagner og strategisk rådgivning. Helge har bl.a. været særlig rådgiver for boligminister Kaare Dybvad og er ejer af kommunikationsbureauet Community Agency.
Mikkel Wolf Rasmussen er managing partner, co-founder hos rådgivningsvirksomheden Structured. Mikkel er en efaren strateg, analytiker og facilitator. Han har ledet analyseafdelinger på flere af Danmarks største bureauer, været kanalchef på TV 2 Play og direktør i en softwarevirksomhed.
Moduler & datoer
Vi mødes tre dage, hvor vi løbende udvider værktøjskassen med gode råd og erfaringer. Vær forberedt på at blive overrasket og bragt ud af fatning og reflektere over, hvad det betyder. Hver gang får vi besøg af en eller to eksterne gæsteundervisere, der deler sine erfaringer.
Vi mikser mellem korte oplæg om teori og planlægningsværktøjer, oplæg fra eksterne og cases/øvelser med feedback fra undervisere og medkursister. Du får træning i at tale til kamera, stå på en scene og svare hurtigt under pres.
Modul 1: Torsdag d 7. marts 2024 kl. 9.30 til 15.30
Budskabstræning og præsentationsteknik
Vi bruger cases som afsæt for at træne præsentationer. Du får feedback på din optræden og visuelle understøttelse og får lov til at skærpe til en anden runde. Vi kommer tæt på erfaringerne med at rådgive andre og med at blive rådgivet.
På dagens modul får vi bl.a. besøg af direktør og chefredaktør på A4 Medier, Kristian Madsen, der er hjemmevant i det brede mediebillede. Kristian deler både ud af hans personlige guldkorn ift. præsentationsteknik, men giver også han professionelle anlyse af, hvad det kræver at slå igennem på diverse medier.
Kristian Madsen, direktør og chefredaktør på A4 Medier
Vi møder også Sanne Fahnøe, radiovært på Radio24Syv, tidl. debatredaktør på B.T. og censor på journalistuddannelserne på Syddansk Universitet og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Hun deler ud af gode tricks til at få folk til at åbne sig op og spørgeteknik, der afslører huller eller inkonsistens i argumentationen.
Sanne Fahnøe, radiovært på Radio24Syv, tidl. debatredaktør på B.T. og censor på journalistuddannelserne.
Modul 2: Fredag d. 8. marts kl. 9.30 til 15.30
Strategiskro midt I et stormvejr. Krisekommunikation og medietræning foran kamera
Vi dykker ned i krisens dramaturgi og årsager. Gabet til stakeholdernes forventninger, og hvordan man kommunikerer hele vejen rundt. Hvordan sikrer man sig, at hele organisationen ved lige så meget, som der er i medierne? Vi får erfaringer fra beslutningstagere, der selv har stået i krise og skulle forklare eller forsvare sig foran rullende kameraer.
På dagens modul får vi bl.a. besøg af Martin Hansen, vicedirektør for Energistyrelsen, som fortæller om at skulle kommunikere via medierne om Danmarks forsyningssikkerhed og energi i en tid med store europæiske kriser og en krig tæt på.
Vi får også besøg af en særlig rådgiver, der fortæller om den hurtige kriserådgivning af en beslutningstager.
Martin Hansen, vicedirektør for Energistyrelsen
Modul 3: Onsdag d 20. marts kl. 9.30 til 15.30
Strategisk forandringskommunikation
Sådan får du organisationen og omgivelserne med. Sådan oversætter du det indadvendte til det modtagerorienterede og tilpasser til forandringsstigen.
Forskningen viser, at forandringsprojekter ofte slår fejl. Manglen på kommunikation og forståelse er en af dem. Vi gennemgår, hvordan du skaber en klar intern fortælling og matcher budskaber og dialog til dem, der har noget på spil. Vi gennemgår en case fra en større organisation og hører bagefter om de konkrete erfaringer fra samme organisation.
På dagens modul får vi besøg af Thomas Uhd, Vice President, Head of Public Affairs, TDC Net og tidligere Head of Sustainability & External Relations (Aalborg Portland, Unicon Denmark, Unicon Norway), som stod i spidsen for implementeringen af virksomhedens første klima og bæredygtighedsstrategi.
Thomas Uhd, Vice President, Head of Public Affairs, TDC Net
Pris:
Prisen for deltagelse er 14.995 ex. moms. Forplejning og læringsmateriale er inkluderet.
Er du interesseret i at høre mere om forløbet?
Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til Magnus Vind Lorenz, tlf. 93 85 81 86, [email protected].