
Denne artikel er oprindeligt bragt på Folkeskolen.dk og bliver publiceret på A4 som en del af et samarbejde. Artiklen er redaktionelt udvalgt og bearbejdet af A4.
- Undervisningsmidler har stor betydning for, at vi som lærere kan lave en undervisning, vi ønsker. Derfor er det bekymrende, at næsten 30 procent mener, at de ikke har de undervisningsmidler, de har brug for til at lave den ideelle undervisning, siger Regitze Flannov, formand for Danmarks Lærerforenings undervisningsudvalg, til Folkeskolen.dk.
LÆS OGSÅ: Se den rørende video: Elever hylder lærer under online-undervisning
Lærerforeningen har sammen med Dansk Erhverv og Danske Forlag undersøgt lærernes brug af undervisningsmidler.
36 procent af lærerne oplever, at skolernes ledelse prioriterer digitale undervisningsmidler højere end trykte, når der skal tildeles resurser.
LÆS OGSÅ: Lærer kritiserer kolleger: Ringe møde-disciplin og uinspirerende undervisning
- Der skal ligge en faglig vurdering til grund for beslutningen om, hvad der skal indkøbes af undervisningsmidler, og det er fagudvalgene, som skal lave den vurdering, siger Regitze Flannov om undersøgelsen resultater.
Læs hele artiklen på Folkeskolen.dk.