Danskerne skærer markant ned på kultur og oplevelser:
"Man skal vælge mellem toiletpapir og en tur i biografen"

Maria_Kr__ger_Torp_6408
"Vi vil gerne skabe meget mere opmærksomhed omkring det her erhverv, og hvilken værdi det tilfører. Turismen er jo Danmarks fjerde største eksporterhverv," siger Maria Krüger Torp fra Dansk Industri. Foto: Dansk Industri
26. okt. 2022 06.00
Danskernes økonomi er presset af høje energipriser, og det har store konsekvenser for kulturlivet. Dansk Industri håber, at politikerne vil sætte større fokus på oplevelsesøkonomien i valgkampen.

De seneste tre år har været ekstremt hårde for kultur- og oplevelsesbranchen. Verden har været ramt af den ene krise efter den anden, og det giver sig til udtryk i vores måde at forbruge kultur - eller rettere den måde vi vælger kulturoplevelser fra på.

Det er konklusionen i en ny analyse, udført af Dansk Industri (DI).

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

logo

Vil du læse hele artiklen?

Vi bringer dig nyheder
om dansk politik med fokus på
job, uddannelse og velfærd

89 kr
pr. måned

Bliv abonnent
A4 Aktuelt
Allerede abonnent?

Glemt kodeord