Netto fastholder Pride-støtte trods stadigt grovere kommentarer

20210821-170341-L-1920x1279we
Der følger grove kommentarer med, når man flager med det regnbuefarvede flag under Pride, erfarer Netto. Foto: Olafur Steinar Gestsson/Ritzau Scanpix
Pride er skudt i gang, og det betyder, at hovedsponsoren Netto må leve med talrige kommentarer om deres involvering. Kommentarernes karakter er dog blevet grovere gennem årene, vurderer Nettos HR-direktør.

Copenhagen Pride er i fuld gang, og det betyder også, at der vælter ind med kommentarer i Nettos kundeservice og på Nettos sociale medier.

Kommentarerne er både gode og dårlige. Og så er der dem, som HR-direktøren år efter år bliver chokeret over.

Det fortæller HR-direktør i Netto Christian Dahl til A4 Ligestilling

“Det er ting, hvor jeg tænker, at det simpelthen er løgn. Det er groft, og det er direkte ubehøvlet. Jeg tænker, at det kan folk simpelthen ikke finde på at skrive. Men det gør de,” siger han. 

Netto er igen i år hovedsponsor ved Copenhagen Pride, og det er det, der forårsager den øgede aktivitet i indbakken.

For selvom meget har ændret sig, siden Netto første gang var sponsor i 2017, så er modstanden der stadig. 

De vrede mails og kommentarer kommer i lige så store bunker, som de altid har gjort, og Christian Dahl mener, at karakteren af dem faktisk er blevet grovere over årene.

Det, der til gengæld har ændret sig, er, hvordan Netto svarer på beskederne. Efter flere negative kommentarer sidste år blev strategien at svare på de åbne platforme i stedet for til enkeltpersoner, som man ellers tidligere havde gjort. 

“Så ønsker vi dig held og lykke med at finde et sted, der lever op til dine værdier,” er et eksempel på den nye type svar - her til en person, der erklærede, at han aldrig ville handle i Netto igen. 

Du kan læse hele interviewet med Nettos HR-direktør på A4 Ligestilling.

GDPR