Fagblad fremtidssikrer: Færre printmagasiner og stærkere digital tilstedeværelse

Folkeskolen-foto-web
”Vi står foran den største relancering af Folkeskolen i flere år. Alle platforme kommer til at forandre sig. Det bliver stort, svært, vildt og vigtigt, og omdrejningspunktet bliver at være mere for flere", siger chefredaktør og administrerende direktør Andreas Marckmann Andreassen til Fagbladet Folkeskolen. Foto: Andreas Marckmann Andreassen/Fagbladet Folkeskolen
Fagbladet Folkeskolen skal fremtidssikres. Derfor skæres der blandt andet på antallet af årlige udgivelser mens fokus på digitale flader forstærkes - men der er ikke tale om en spareøvelse, understreger fagbladet.

Fagbladet Folkeskolen står over for store ændringer - både digitalt og på print. 

Det oplyser bladet selv i en artikel. Fremover skal det trykte Folkeskolen udkomme én gang om måneden, mens de digitale læsere får et nyhedsbrev. Begge platforme får et visuelt løft. 

”Fagbladet Folkeskolen skal være det troværdige og dagsordensættende skolemedie – uanset platform. Nu fremtidssikrer vi Folkeskolen med markante investeringer digitalt, samtidig med at vi løfter kvaliteten på print”, siger chefredaktør og administrerende direktør Andreas Marckmann Andreassen til Folkeskolen. 

Bladet begrunder blandt andet ændringerne med, at udgivelsesfrekvensen på de trykte magasiner er for højt til, at medlemmerne kan nå at få det læst. Bladet udkommer for nuværende 20 gange årlig. Dertil kommer store udgifter på både tryk og distribution. 

De midler, som nedgangen af trykte magasiner frigiver, bliver ifølge fagbladet geninvesteret i både digitalisering og de resterende tryke udgaver samt et større fokus på debatindhold. 

Ændringerne forventes at træde i kraft i 2024. 

GDPR