Unge kommer direkte fra gymnasiet og varetager job som lærere:
Børnene bliver taberne

20210825-165309-L-1920x1131we
I 2030 vil der mangle 13.000 lærere, viser en Damvad Analytics-analyse.  Foto: Mikkel Berg Pedersen/Freelance/Ritzau Scanpix
18. okt. 2021 06.15
Andelen af ikke-læreruddannede i kommunale lærerstillinger er steget fra 10,3 procent i 2012 til 18,1 procent i 2019. Det er risiko for, at børnene ikke lærer det, de skal, når de ikke har uddannede lærere, mener Gordon Ørskov Madsen, der er Danmarks Lærerforenings formand.

Tæt på hver femte lærer i folkeskolen har ingen læreruddannelse, og det kan få betydning for børnenes læring. 

LÆS OGSÅ: Lærere har haft bedre tid til kerneopgaven under coronakrisen

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

logo

Vil du læse hele artiklen?

Vi bringer dig nyheder
om dansk politik med fokus på
job, uddannelse og velfærd

89 kr
pr. måned

Bliv abonnent
A4 Aktuelt
Allerede abonnent?

Glemt kodeord