Johnson Controls vinder samarbejdspris: "Vi er nødt til at gøre det sammen"

DSC00223
Det blev Johnson Controls, der kunne lade sig hylde som de første vindere af A4 Mediers samarbejdspris. Foto: A4 Medier/Eno Krogh
Det blev Johnson Controls, der kunne lade sig hylde som de første vindere af A4 Mediers samarbejdspris, der torsdag aften blev uddelt i DR's Koncerthus. Virksomheden får prisen for at have taget deres samarbejde på tværs af faggrupper og afdelinger til nye højder.

Foran godt 200 gæster i DR's Koncerthus kunne Johnson Controls torsdag aften lade sig hylde som de første vindere af A4 Mediers 'Årets Samarbejdspris'. 

I kriterierne til prisen hedder det blandt andet, at den gives til både ledelse og medarbejdere i en virksomhed, som sammen har fået skabt et bedre samarbejde på tværs af faggrænser.  

Og det har Johnson Controls, der producerer brand-, HVAC- og sikkerhedsudstyr til bygninger og har sit danske hovedsæde i Aarhus, gjort så godt, at virksomheden kunne lade sig hædre for arbejdet i dets samarbejdsudvalg.

På scenen blev prisen med stolthed modtaget af Johnson Controls fællestillidsrepræsentant, Christian Dyring, og leder Lene Overgaard Andersen. 

"Det er fantastisk, og vi er super stolte af både prisen og af at være lykkedes så godt med samarbejdet. Det handler om dialog og om at tale sammen. Det er det vigtigste, og selv om det kan virke basic, så er det ikke altid så let. Vi kan ikke gøre det alene, men kun sammen," lød det fra Lene Overgaard Andersen.

Særligt samarbejdet på tværs af faggrupper har været i højsædet hos Johnson Controls. 

Det har blandt andet udmøntet sig i et samarbejdsudvalg med tillidsfolk fra de forskellige afdelinger i firmaet, opfølgende statusmøder og fire nye arbejdsgrupper med fokus på henholdsvis grøn omstilling, kompetenceudvikling, onboarding og HR-politikker.

GDPR