Lærere har haft bedre tid til kerneopgaven under coronakrisen

20191014-132143-L-1920x1143we-medium_32
Folkeskolen kan tage meget nyttig viden med fra tiden under coronakrisen, mener flere. Foto: Niels Christian Vilmann/Ritzau Scanpix
8. jun. 2020 15.15
Kortere skoledage, færre test og mindre elevgrupper. Det er nogle af de elementer, der har præget skoledagen under coronakrisen. For mange lærere har det givet mere rum for kerneopgaven - undervisningen. Det mener Danmarks Lærerforening og en ekspert i folkeskolen.

Selvom folkeskolerne den seneste tid har stået over for et hav af logistiske udfordringer for at opfylde krav som hyppig håndvask og afstand, er der alligevel flere elementer fra coronaperioden, som en del lærere gerne tager med sig videre.

Det fortæller Regitze Flannov, der er lærer og formand for undervisningsudvalget i Danmarks Lærerforening (DLF).    

- På grund af alle de sundhedsfaglige regler har man typisk været flere lærere om færre børn, og det giver en unik mulighed for at være mere omkring de enkelte børn og til at lave forløb, som er mere koncentreret, siger hun til A4 Arbejdsmiljø.

LÆS OGSÅ: Forsker: Fremtidens arbejdsplads vil minde om et fængsel

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

Få adgang til

logo

1 Bruger

4.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)

Adgang til den nyeste viden, tendenser, analyser og indblik i sager om arbejdsmiljø på danske arbejdspladser

Få adgang nu

3 Brugere

8.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
√
Adgang til dig og
2 kollegaer
√
Du er i gang på
2 minutter

Kun 2.949 per person/år

Få adgang nu

5 Brugere

12.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
Adgang til dig og
4 kollegaer til en stor
besparelse

Kun 2.569 per person/år

Få adgang nu
A4 Arbejdsmiljø
Allerede abonnent?

Glemt kodeord