I denne branche udsættes hver anden for chikane fra kunder og passagerer

TR-Sanne-Kbh_Airport_183
48,3 procent af landets passagerservicemedarbejdere har været udsat for chikane fra passagerer og kunder. 37 procent har været udsat for trusler om vold på arbejdspladsen. Foto: Foto: Anders Espersen Marlow
15. feb. 2022 06.00
Knap hver anden servicemedarbejder, der er i direkte kontakt med passagerer, oplever chikane på jobbet, viser ny og omfattende overvågning af lønmodtagernes arbejdsmiljø i alle brancher. Fagbevægelsen og arbejdsgiverne er uenige om, hvordan det står til med arbejdsmiljøet.

Mange retningslinjer under corona har været generende for de rejsende i Københavns Lufthavn. Nogle passagerer har været så frustrerede over situationen, at det er gået ud over personalet, som tager imod kufferter ved skrankerne. 

Sådan lød det fra Sanne Hartung Christensen, der er servicemedarbejder ved check-in-skranken for handlingselskabet Aviator, da A4 talte med hende i september 2021. Ifølge hende har flere af hendes kolleger tilkaldt vagter, når passagernes frustrationer er nået op i det røde felt.

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

Få adgang til

logo

1 Bruger

4.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)

Adgang til den nyeste viden, tendenser, analyser og indblik i sager om arbejdsmiljø på danske arbejdspladser

Få adgang nu

3 Brugere

8.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
√
Adgang til dig og
2 kollegaer
√
Du er i gang på
2 minutter

Kun 2.949 per person/år

Få adgang nu

5 Brugere

12.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
Adgang til dig og
4 kollegaer til en stor
besparelse

Kun 2.569 per person/år

Få adgang nu
A4 Arbejdsmiljø
Allerede abonnent?

Glemt kodeord