Folkemødet:
Ny kampagne mod seksuel chikane: "Vigtigt at tale om det i fredstid"

Sk__rmbillede_2019-06-13_kl._22.56.30
Gæsterne afprøvede dialogkortene, der har til hensigt at forebygge seksuel chikane på arbejdspladserne. Heriblandt freelancer Ingrid Pedersen (tv.). Foto: Jonas Sivkær Pettersen/A4 Medier
13. jun. 2019 23.20
Det er på tide at tage et opgør med seksuel chikane på arbejdsmarkedet, og derfor søsætter arbejdsmarkedets parter og Arbejdstilsynet en kampagne efter sommerferien. Parterne afslørede indholdet i kampagnen under en workshop på Folkemødet torsdag.

Skam, skyldfølelse og dårlig nattesøvn.

Det kan have store, personlige konsekvenser, hvis man udsættes for sjofle bemærkninger fra chefen eller af borgeren, man skal drage omsorg for.

Derfor sætter arbejdsmarkedets parter og Arbejdstilsynet nu fokus på tabuet omkring seksuel chikane på jobbet i en storstilet kampagne, der foldes ud i andet halvår af 2019.

Det blev afsløret på Folkemødet torsdag, hvor BFA Industri havde inviteret til en workshop, hvor deltagerne diskuterede dilemmaer i forhold til emnet.

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

Få adgang til

logo

1 Bruger

4.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)

Adgang til den nyeste viden, tendenser, analyser og indblik i sager om arbejdsmiljø på danske arbejdspladser

Få adgang nu

3 Brugere

8.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
√
Adgang til dig og
2 kollegaer
√
Du er i gang på
2 minutter

Kun 2.949 per person/år

Få adgang nu

5 Brugere

12.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
Adgang til dig og
4 kollegaer til en stor
besparelse

Kun 2.569 per person/år

Få adgang nu
A4 Arbejdsmiljø
Allerede abonnent?

Glemt kodeord