Kommunikationsrådgiver Anna Thygesen til 3F:
Drop offerrollen

AnnaThygesen
- Den nye 3F-formand skal sørge for at være transparent og åben. Det handler ikke om at være ren som sne. Det handler om at opføre sig ordentligt, siger Anna Thygesen, kommunikationsrådgiver  Foto: Asger Ladefoged/Ritzau Scanpix (Arkivfoto)
31. jan. 2022 06.00
Handlekraft, tillid og tidsånd. Det er de tre ting, en ny 3F-formand ifølge kommunikationsekspert Anna Thygesen skal brande sig selv og organisationen på i fremtiden.

Anna Thygesen lever af krisekommunikation og er også kendt fra sin deltagelse i sladderpodcasten 'Det, vi taler om'. Hun giver tre råd til den kommende formand i 3F om, hvordan han eller hun kan brande organisationen efter afsløringerne af den tidligere formand Per Christensens mangeårige dobbeltliv. 

Råd nummer 1: Tag afstand fra Per Christensen og drop offerrollen

- 3F skal forstå, at det ikke er synd for 3F. Kommunikationen om Per Christensens dobbeltliv giver indtryk af, det her kun er en sag på grund af nogle irriterende medier. Men ledelsen i 3F har kendt til sagen siden 2014 - den handler bare først, da det bliver til en historie i pressen. Og det er en meget følelsesladet reaktion, siger Anna Thygesen.

LÆS OGSÅ: Ingen chancer for Hardy Hansen-typer: Ny 3F-formand skal favne bredt, vurderer ekspert

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

Få adgang til

logo

1 Bruger

4.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)

Adgang til den nyeste viden inden for fagpolitik, ligeløn, social dumping, konflikter, EU og forhandlinger

Få adgang nu

3 Brugere

8.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
√
Adgang til dig og
2 kollegaer
√
Du er i gang på
2 minutter

Kun 2.949 per person/år

Få adgang nu

5 Brugere

12.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
Adgang til dig og
4 kollegaer til en stor
besparelse

Kun 2.569 per person/år

Få adgang nu
A4 Overenskomst
Allerede abonnent?

Glemt kodeord